Extra årsmöte 14/3

10 februari 2013 7 095 visningar 1 kommentar

Varmt välkomna till ännu ett år med Bajen Fans Ishockeyförening och tack för ert stöd genom åren. Nu hoppas vi att ni vill vara med oss på det som kan bli ett historiskt år. Det har snart gått fem år sedan Hammarby Hockeys konkurs och det möjliggör att återta namnet Hammarby.

Fem år har gått där supportrarna vägrade låta hammarbyfamiljen stå utan en ishockeysektion. Sedan dess har mycket hänt. De tusen eldarnas match. Bajenkvällen. Kvalspel och många avancemang och nu pågår jakten på en kvalplats till division ett.

Samtidigt som det sportsliga fortgår så händer det också mycket bakom kulisserna och en av de stora sakerna den här säsongen har varit att förbereda med alliansföreningen Hammarby IF om ett eventuellt återinträde i familjen. Alla samtal har enbart varit att sondera terrängen om föreningen vill ha oss med och det har varit mycket positiva tongångar till det.

Därför kallas du som medlem till ett extra årsmöte 14 mars klockan 19.00. Vi ber att få återkomma med plats för det mötet.

Det är upp till er medlemmar att bestämma om vi ska ansöka om medlemskap i Hammarby IF. Alliansföreningen har sedan årsmöte i maj där de behandlar vår eventuella ansökan.

Som ordförande är jag, Richard Slätt, ofantligt stolt över allt jobb som alla lägger ner på den här föreningen och de enorma kliv som föreningen tagit på mindre än fem år. Det finns mycket mer att göra såklart, men jag tycker att föreningen står redo att ta nästa kliv och vi hoppas på ett välbesökt extrainsatt årsmöte. Det handlar om såväl möjlighet för diskussion och för beslut i slutändan på årsmötet hur vi väljer att gå vidare som förening.

Kom ihåg att betala din medlemsavgift före årsmötet så att du har rösträtt. Ni som varit medlemmar 2012 kommer att få avier hemskickade till er och för alla som vill bli medlemmar och inte vill använda internet för betalning kan maila till medlem@bajenfanshockey.se så skickar vi ut en talong till er.

300 kronor kostar medlemskap för ordinarie medlemmar. För familjemedlemmar så kostar det 300 kronor och sedan 100 kronor oavsett hur många ni är i familjen. Maila medlem@bajenfanshockey.se om vilka som ingår i familjen i sådana fall.

Av supportrar – för supportrar

En kommentar »

• Frippe sa:

Kul att Hammarby börjar få ihop ett stabilt lag för den kommande vintern…. Nu tar vi en ny vända med Magnus Kullerback i Esk Hockey, Där finns det både hjärta för Hammarby samt en bra poäng maskin…..

Kommentera artikeln.

De här taggarna är tillåtna:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Bajenfanshockey.se stödjer så kallade "Gravatarer" (globalt igenkänd avatar). För att skaffa en egen "Gravatar", klicka här.

Våra sponsorer